dinsdag 20 januari 2009

Eten geven op gevoel of op de klok?

Geef je je kind eten op gevoel?
Dus wanneer het kind honger heeft geef je het kind eten.
Ook al heeft die net een uur geleden gegeten.

Of geef je eten op de klok.
Op vaste tijden krijgt je kind eten, b.v. om de 3 uur.

Ik vind persoonlijk eten geven op gevoel.
Wij eten ook wanneer we honger hebben ook al hebben we net een uur geleden nog wat gegeten dus ik vind dat een kind hetzelfde recht heeft.
Als mijn kind naar 2 uur al honger heeft ga ik hem niet zomaar nog een uur laten liggen met honger.
Ik vind dat je je kind geen honger kunt laten leiden als dat niet nodig is.

1 opmerking:

Claudia Walda zei

Na dat ik dit berichtje las dacht ik, daar wil ik graag op reageren.
Ik vind dat je kinderen wel op vaste tijden moet blijven voeden want zo krijgen ze ook een vast eetpatroon zoals ieder mens dat heeft.
Als je, je aan bepaalde tijden houd of het aantal wat ze moeten binnen krijgen dan is er verder niets aan de hand. Blijft het kind nog steeds door huilen om eten ga dan een consultatiebureau en dit melden.Ik heb het zelf als baby ook gehad en spuugde na het eten alles uit, mijn maag werd niet verzadigd dus doe je iets meer in de pap en dan is het honger gevoel ook weg.